BlurpL3 FOLLOWERS

Monday, 16 September 2013

>> Resepi : Aiskrim Oreo Ala McD

Assalamualaikum wbt.

Suka makan aiskrim tak? Haaa.. kalau suka, Blurpl3 nak share resepi aiskrim oreo ala McD. hehe..
Blurpl3 sangat suka makan aiskrim.
Kalau boleh hari-hari nak makan aiskrim.

Apabila jumpa resepi mudah ni, Blurpl3 terus je cuba. Alhamdulillah menjadi. Tepuk tangan kuat-kuat.

Nanti dah pandai buat sendiri, dah tak payah beli. Boleh lah berjimat kan.. hehe
Boleh makan hari-hari lagi sampailah jemu.. Senyum lebar-lebar :-)

Resepi: AISKRIM OREO ALA McD
Sumber: Kak Nana

Bahan-bahan:

1 1/2 cawan freshmilk (tak kisah jenama apa)
1/2 tin susu pekat manis
2 sudu besar ovalete (yang halal je tau)
Biskut oreo (asingkan filling dalamnya & pecah-pecahkan biskut tu)
2 sudu kecil perasa vanila

Cara-cara:

1) Blendkan kesemua bahan-bahan seperti freshmilk, susu pekat manis, ovalete, perasa vanila hingga sebati
2) Masukkan oreo dan blend sekejap saja (jangan terlalu hancur)
3) Tuangkan ke dalam bekas dan simpan dalam peti sejuk beku

p/s: Boleh gantikan oreo dengan perisa yang lain. Ikut kesukaan masing-masing.


 Inilah bahan-bahannya. Mudah je..


Tadaa..! Inilah aiskrim yang dah siap. Jemput makan ya!


Mudah je kan? Sedap hingga menjilat sudu. hahaha ;p


Jemput-jemputlah singgah dan cuba resepi lain daripada Blurpl3. Mudah-mudah belaka tau ! :)



A must-try recipe, Blurpl3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...