BlurpL3 FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Friday 9 November 2012

>> Review : Good News Checkup Hari Ini


Assalamualaikum wbt buat kawan-kawan blogger dan juga silent reader. Apa khabar? Hari ni Mrs Purpl3 rasa sangat bersyukur dan seronok sekali untuk update blog kali ni. Jarang-jarang sebelum ni Mrs Purpl3 update tentang hasil check up di Klinik Kesihatan Puchong. Tetapi hari ni Mrs Purpl3 rasa terpanggil untuk berkongsi bersama pengalaman yang Mrs Purpl3 lalui dan hadapi.

Al-kisahnya begini.. sepanjang tempoh preggy, kini yang sudah menjangkau 35 weeks.. Mrs Purpl3 telah dikehendaki melalukan MGTT (atau lebih dikenali sebagai minum air gula) sebanyak 3 kali. Aduyai.. azabnya la rasanya kena minum air gula (yang teramat manis ni kan.). Sudah la kena berpuasa dari malam sebelum tu, dalam keadaan perut kosong ni la kena minum air gula. huhuhu... Kepada mereka yang pernah melaluinya mesti tahu macam mana rasanya kan... Sebab utama yang secara tak langsung menyebabkan Mrs Purpl3 kena minum air gula sebanyak 3 kali ialah kerana 1) pertambahan berat secara mendadak 2) ada family history dengan diabetes mellitus.

Alhamdulillah, syukur sangat rasanya, hasil results daripada check up baru-baru ni Doktor telah mengsesahkan bahawa Mrs Purpl3 bebas daripada Diabetes Mellitus atau kencing manis semasa preggy dan perkembangan 'our little caliph' normal dan aktif. Jangan terkejut tau.. sesiapa yang dalam keadaan normal tidak pernah mengalami penyakit kencing manis pun boleh mendapat penyakit kencing manis semasa preggy.  Tambahan pula, jika ada history family yang ada kencing manis. Kebarangkalian untuk dapat lebih tinggi dan berisiko kepada baby dalam kandungan dan berkemungkinan perlu melahirkan baby dalam tempoh yang lebih awal daripada EDD.

Namun, alhamdulillah dengan izinNya juga berkat pengambilan supplemen DR-XENIJI dari mula preggy sampai sekarang. Mrs Purpl3 free from Diabetes Mellitus. Hanya 3 sudu kecil diambil setiap hari pada waktu pagi dan malam ketika sebelum makan. Rasanya pun sedap, masam-masam manis gitu.. Dr-Xeniji ni berada dalam bentuk paste (lebih kurang macam rojak). Alhamdulillah, ini juga merupakan salah satu ikhtiar atau usaha yang boleh dilakukan untuk mengelakkan dan yang menentukan hanya Allah SWT.

So, kawan-kawan preggy digalakkan untuk amalkan DR-XENIJI demi kesihatan ibu & anak. " DR-Xeniji is specially developed for pregnant women, it is suitable and completely safe for anyone, including pregnant mothers, babies, the elderly and the infirm". IT'S REALLY GOOD FOR PREGGY WOMAN :)

p/s: mama Mrs Purpl3 pun turut amalkan DR-XENIJI ni untuk mengawal paras glukosa dalam darahnya, memandangkan beliau menghidapi kencing manis. 

Untuk maklumat lanjut tentang Dr-Xeniji ni boleh la contact Blurpl3 (sharulhanisah@gmail.com). Benda yang baik, tak salah untuk dikongsi demi kebaikan bersama :-)


Mencegah lebih baik daripada merawat, Blurpl3








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...