BlurpL3 FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Monday 10 December 2012

>> Rewind : Saat Bergelar Ummi dan Abi

Asssalamualaikum dan apa khabar rakan-rakan blogger sekalian.. Blurpl3 'berpantang' daripada menulis blog untuk seketika sebelum ni. hehehe..

Alhamdulillah. Tiada apa yang mampu diucapkan atau digambarkan setelah Blurpl3 bergelar Ummi dan Abi. Hanya Allah yang tahu perasaan itu. Sukar diungkapkan dengan kata-kata..

Pada 17 November 2012 bersamaan 3 Muharam 1434H, hari Sabtu tepat pukul 01.14 pagi.. Putera kesayangan Blurpl3 telah selamat dilahirkan secara normal di Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah, Bangi.

Our little caliph ini dilahirkan sewaktu 36 weeks & 5 days. Lebih awal daripada tarikh EDD iaitu 11.12.12. Baby nak keluar awal ye. Beberapa hari selepas kalendar baru dalam Islam. Ummi & Abi pun terkejut tau. Buku-buku tentang penjagaan bayi pun belum sempat habis khatam lagi.

Our little caliph ini telah dilahirkan seberat 3.0kg, sepanjang 50cm dan mempunyai ukur lilit kepala sebanyak 33 cm. Untuk hari pertama lahir, putera kesayangan hanya dipanggil nama manjanya sahaja iaitu 'baby' walaupun nama penuh telah pun dipilih oleh ummi dan abi. Blurpl3 mengambil keputusan untuk mengumumkan nama penuh baby secara rasminya pada hari ke-7. (kerana disunatkan memberi nama pada hari ke-7). Harap bersabar ye wahai aunties & uncles sekalian.hehe =)

Betul kata orang, perasaan jadi Ummi dan Abi ni lain kan.. apa-apa mesti fikirkan tentang anak dahulu. hee..


Our little caliph. Hari pertama selepas dilahirkan

 Ummi berposing dengan baby. 1st day dekat wad Hajar 3, Az-zahrah.


Abi berposing dengan baby jugak. hehe..



In Shaa Allah, Blurpl3 akan update entry 'kronologi kelahiran' pula selepas ni. Nantikan ye!

Wassalam

Newly Ummi & Abi, Blurpl3

2 comments:

Anna Boleyn said...

Tahniah! :)

BLuRpL3 said...

ANNA BOLEYN: terima kaseh ye :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...