BlurpL3 FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Friday 15 March 2013

>> In-out : Menulis Bukan Kerna Nama

Assalamualaikum wbt.


"  Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangmu
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan "


begitulah lirik lagu Ramli Sarip, jika anda semua pernah dengar.

Setiap individu itu berbeza, begitu jugalah berbezanya setiap pendapat. Ada yang menulis sebagai salah satu punca pendapatan, ada pula yang menulis hanya untuk berkongsi pengetahuan dan ada juga yang menulis untuk meluahkan isi hati atau perasaan dan ada juga yang menulis sebagai diari atau catatan perjalanan hidup.

Apa yang penting, kita senang melakukannya dan  juga dapat menyebarkan pengetahuan yang bermanfaat serta dapat diaplikasikan oleh yang lain. Ilmu yang bermanfaat jika disebarkan akan beroleh pahala. Secara tak langsung, boleh la kita jadikan sebagai pencen kubur nanti. In shaa Allah..

Jika nak dibandingkan dengan rakan-rakan blogger yang lain, blog Blurpl3 ni tiada lah ramai sangat pun followernya dan tidaklah famous-amous pun. Terima kasih kepada yang sudi membaca entry Blurpl3 yang tak seberapa ni. Mana yang baik dan bermanfaat boleh lah dijadikan ikutan, yang kurang baik jadikan sempadan ya!

gambar hiasan (sumber: sini)

Blog ni merupakan satu terapi minda bagi Blurpl3, dapat hilangkan tekanan ketika stress bekerja. Kadang-kadang segala info baru yang Blurp3 fikirkan penting atau menarik, juga Blurpl3 'up'kan sebagai entry. Bukan apa, tak semua orang tahu. Lagipun, apbila diletakkan dalam blog lebih senang untuk dicari pada masa depan kelak. Boleh dibaca berulang-ulang kali, betul kan? Instead of nak save dan create banyak-banyak folder dalam PC ni.. macam leceh jer.

Blog Blurpl3 ni macam-macam cerita ada, daripada info-info sebelum berkahwin sehinggalah dikurniakan cahaya mata, nak kata blog B2B ex-B2B pun ye, blog  mak-mak pun ye juga, blog makan-makan pun boleh juga. kiranya all-in-one la. Nama blog pun Blurpl3's journey, so anything yang berkaitan dengan perjalanan hidup Blurpl3 ada disini. Tak kisah la apa orang nak kata, yang penting kita happy :D


Enjoy blogwalking everyone!


Best in me, Blurpl3


2 comments:

Dilla Delaila said...

betul..setuju sangat :)

BLuRpL3 said...

NURUL NADILA: hehe.. thank you dear :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...