BlurpL3 FOLLOWERS

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 8 May 2013

>> Rewind : PRU 13

Assalamualaikum wbt.

Kini, berakhir sudah PRU13 (05.05.2013). Yang merupakan sebahagian daripada cerita panas dekat media massa. Terutama sekali dalam tv, radio, media sosial seperti FB dan sebagainya.

Kadang-kadang naik pening kepala dan stress pun ada dek macam-macam status dan juga 'page share'yang dikeluarkan oleh kawan-kawan sekalian. Blurpl3 just ignore je la.. tak boleh nak komen lebih-lebih sebab diorang pun post pun dekat timeline masing-masing. huhuhu..(jangan memandai post dekat timeline atau tag dekat Blurpl3 sudah la, i don't like!). 

Masing-masing punya persepsi yang berbeza. Yang mana betul, yang mana salah.. Hanya Allah yang lebih mengetahui. Kita persoal banyak-banyak pun, takde jawapan yang tepat dan akhirnya terbalik pada diri sendiri kan.. 

Dunia politikus sangatlah unpredicted. Malas nak berbicara tentangnya.

Tahun ni tahun ke-2 Blurpl3 layak mengundi. Tahun pertama pada ialah 2008. Ada juga yang kata hari mengundi ni hari inai dijari (EH! hari dakwat dijari la.hahaha :D)

Apapun menjelang PRU13, bumi Malaysia dihujani pelbagai bendera parti yang kelihatan berwarna-warni. Menarik juga! hehehe... Siap ada yang buat replika lagi macam kereta kebal, wau bulan, meriam, kapal selam etc. (dah tak teringat sebab banyak sangat diorang display kat tepi jalan). Kreatif sungguh rakyat Malaysia. Malaysia BOLEH! Korang setuju tak? hehe..

Untuk next PRU14, kenalah tunggu 5 tahun lagi. In shaa Allah, panjang umur bolehlah mengundi tapi tak tau lah dekat mana masa tu.





Blurp3 suka dengan status Farah Lee di FB:

Macam ni bunyinya...

'' Tahniah kepada semua calon yang menang PRU-13. Selamat berkerjasama memikul tanggungjawab sebagai pemimpin. Amanat besar dari Allah, harapan besar pada rakyat.

Begitu juga kepada calon yang tidak berjaya, tiada alasan untuk anda berhenti berbakti kepada nusa dan bangsa. Termasuk kita rakyat jelata. Tanggungjawab kita juga memakmurkan negara.

Jom kita jadi rakyat yang sama-sama berusaha dan tidak putus-putus mendoakan kesejahteraan serta keharmonian Malaysia.

p/s: kepada yang nak meluahkan pendapat, mohon komen dgn rasional, takut terbuka kejahilan dan aib sendiri. Be 'matang' :)
''

Jom, kita sama-sama doakan Malaysia terus maju, aman, makmur, sejahtera sampai bila-bila. Peace no war (^______^)


Yang masih belajar dan terus belajar, Blurpl3


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...