BlurpL3 FOLLOWERS

Thursday, 4 July 2013

>> Review : Lelaki Merajuk

Assalamulaikum wbt. 

TANDA-TANDA LELAKI MERAJUK



Masam Muka

Tanda merajuk ini memang biasa dan boleh nampak secara jelas dari lelaki tu sendiri.. Si dia akan terus mencuka walaupun korang dah buat lawak mengalahkan Maharaja Lawak Mega.. Walaupun orang sekeliling gelak pecah perut, si dia tetap masam muka..

Abaikan Korang
Bila ditanya, dia diam.. Bila disoal, dia buat tak tahu.. Kalau dah sampai tahap macam ni memang dah sah-sah lelaki tu merajuk.. Better biarkan lelaki tu sementara, bagi masa untuk dia cooldown balik..

Tolak Untuk Ada Bersama
Kalau korang ajak untuk makan bersama tapi dia tolak invitation korang tu tanpa sebab yang jelas.. Berjaga-jaga, mungkin waktu tu lelaki tu sedang merajuk dengan korang.. Bila dah jadi macam ni, jangan terlalu memaksa si dia untuk bersama dengan korang..

Mudah Terasa Dengan Korang
Korang cakap sikit je, dia terasa.. Bila ada benda tak kena je, mula nak naik angin.. Mungkin korang tak perasan kalau lelaki itu dah memang jenis yang panas baran.. So, kenali dia dengan lebih sebab marah bila merajuk lagi bahaya daripada marah biasa..

Buat Perkara Yang Perempuan Tak Suka
Beware! Ini tahap merajuk paling maksimum.. Sebab lelaki akan merajuk sampai sanggup buat apa yang perempuan tak suka. Contohnya, si lelaki akan protes dengan merokok, flirting dengan perempuan lain atau macam-macam lagi..

Tanda-tanda lelaki merajuk ni biasanya boleh dilihat bila dah teruk.. Sebab biasanya lelaki akan jarang merajuk melainkan perkara tu memang menusuk kalbu diorang.. Hehe.. Pesanan ikhlas, lelaki bila merajuk takkan sama dengan perempuan.. Cara untuk pujuk lelaki lain daripada cara untuk pujuk perempuan merajuk.. So, berhati-hatilah.. Ahaks..

Sumber: SINI


KALAU DAH MERAJUK, KENALAH PUJUK KAN..
SO, INI TIPS UNTUK MEMUJUK LELAKI YANG MERAJUK PULA...


Jeng, jeng, jeng...





Di sini terdapat 4 tips yang boleh kamu gunakan bagi memujuk lelaki yang merajuk. Mudah-mudahan apa yang dikongsikan di sini dapat membantu kamu dalam memulihkan keadaan dan dapat memujuk si dia yang sedang merajuk tu..hehe!..

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian
Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku. Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya...kalau diganggu seperti "merayu-rayu mau dimaafkan", itu bukan caranya ok..sabar dulu :)

2. Sentiasa memberikan si dia sokongan
Kamu sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan kamu, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan. Kalau boleh layan saja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran kamu. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku...

3. Jangan bertanyakan tentang perasaan si dia
Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk? apakah perasaannya? dan sebagainya. Elakkan diri kamu daripada bertanyakan apa saja jenis soalan kepadanya. Ini kerana, kehadiran kamu akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada kamu kerana kamu telah mengganggunya...bagi dia relaks selama yang mungkin..

4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati kamu
Ya, adalah lebih baik kamu mengembirakan hati kamu sendiri daripada memikirkan perasaan si dia. Mungkin pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri kamu. Mungkin dengan membaca novel kegemaran kamu, atau pun melakukan hobi kesukaan seperti memasak, menjahit ataupun shopping. Dengan cara ini, kamu akan dapat mengelakkan diri daripada mengganggu si dia yang sedang cuba pulih daripada merajuk itu...bila dah pulih, tak payah tegur pun si dia akan tegur kamu secara automatik..maksudnya, rajuknya sudah hilang..:)

Diharapkan dengan tips yang saya kongsikan kat atas ni, dapatlah kamu gunakan untuk memujuk pasangan lelaki ataupun sahabat lelaki kamu. Mudah-mudahan si dia akan kembali mesra dan hubungan kamu akan pulih seperti sedia kala...

Sekiranya kamu mempunyai tips memujuk lain yang kamu ingin kongsikan, sudi-sudilah memberikan komen di bawah ini. Agar kita sama-sama dapat membantu antara satu sama lain memujuk pasangan lelaki kamu yang sedang merajuk itu. Bagi yang tak pernah merajuk tu, tak apa..mungkin boleh kongsikan kenapa tak pernah merajuk?..

Sumber: SINI dan SINUN

 Wallahua'lam

Jangan merajuk nanti cepat tua, Blurpl3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...